Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi täältä, otathan yhteyttä myynti(at)punainenristi.fi tai soita 020 701 2211.

Punaisen Ristin kauppa
Tilaaminen ja tuotteiden toimitus
Tuotteiden maksaminen
Tuotteet
Tuotteiden palautusoikeus
Rekisteröityminen

Punaisen Ristin kauppa

Mikä on Punaisen Ristin kauppa?

Punaisen Ristin verkkokaupasta voit tilata tuotteita niin lahjaksi kuin itsellesikin. Perinteisten tuotteiden lisäksi voit tehdä Merkkitekoja, joiden tuotto menee valintasi mukaan katastrofirahastoon tai kotimaan työhön.

Mihin Punaisen Ristin kaupan tuotto menee?

Kaupassa asioidessasi tuet samalla Suomen Punaisen Ristin humanitaarista työtä. Olet mukana tukemassa avun ketjua, jossa yksinäinen saa ystävän, nuori saa apua hankalaan elämäntilanteiseen, ensiaputaitoinen vapaehtoinen päivystää tapahtumissa ja katastrofin sattuessa sadat vapaaehtoiset lähtevät lippaiden kanssa keräämään. Muutamista tuotteista osa tuotosta menee katastrofirahastoon tai nimettyyn kotimaan toimintaan (asiasta mainitaan erikseen kyseisen tuotteen kohdalla). Punaisen Ristin kaupassa sinun ostoksillasi on väliä - varmistat, että Punainen Risti on paikalla tarvittaessa!

Tilaaminen ja tuotteiden toimitus

Miten teen tilauksen verkkokaupasta?

  1. Valitse tuote, jonka haluat ostaa.
  2. Lisää tuote ostoskoriin painalla ”osta” painiketta.
  3. Kun olet siirtänyt ostoskoriin kaikki haluamasi tuotteet, siirry maksamaan ostoskorisi painikkeen ”Kassalle” kautta.
  4. Anna tarvittavat tiedot ja toimi ohjeiden mukaisesti.

Voit muokata ostoskoriasi vielä kassalle siirtymisen yhteydessä. Tilauksen vahvistamisen jälkeen et enää pysty muokkaamaan ostoskorisi sisältöä. Saat tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiisi.

Mikäli olet tehnyt tilauksesi rekisteröityneenä asiakkaana, näet tilaushistoriasi palatessasi rekisteröityneenä verkkokauppaan uudelleen.

Kuinka nopeasti saan tilaamani tuotteet?

Kotimaahan toimitusaika on 2-14 arkipäivää tilauksesta. Joulukorttipakkaukset ja joulutuotteet toimitamme 2-5 päivässä. Ulkomaille menevien tilausten toimitusaika on 14 arkipäivää + postin yleinen toimitusaika kohdemaahan.

Paljon tuotteiden toimitus maksaa?

Toimituskulut riippuvat paketin painosta. Näet toimituskulut verkkokaupassa ennen kuin siirryt maksamaan tuotteita. 

Miten tuotteet toimitetaan minulle?

Pienet, kirjepostiin mahtuvat tuotteet toimitetaan kirjepostina, ellet tilauksen kohdassa ”Lisätietoja” ole muuta toivetta esittänyt. Paketeissa valittavanasi on Matkahuollon Lähellä- ja Jakopaketti sekä Itellan Posti- ja Ovelle-paketti.

Matkahuolto

  • Lähellä-paketissa voit valita noutopaikaksi Matkahuoltojen lisäksi minkä tahansa Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälän. Lähellä-paketin toimituskulut alkaen 6,20€.

  • Jakopaketti toimitetaan suoraan antamaasi osoitteeseen. Jakopaketin toimituskulut alkaen 7,50€

  • Matkahuollon pakettiliikenteen reaaliaikaisen toimitusseurantajärjestelmän ansiosta tiedetään koko ajan missä vaiheessa paketin kuljetus on. Paketin saapumisesta määräasemalle ilmoitetaan tekstiviestillä.

Itella

  • Postipaketissa paketti noudetaan postista. Postipaketin toimituskulut alkaen 9,00€

  • Ovelle-paketti toimitetaan suoraan antamaasi osoitteeseen. Ovelle-paketin toimituskulut alkaen 14,50€.

Haluan tilata tuotteita ulkomaille, miten toimin?

Ota yhteyttä myyntiimme myynti(at)punainenristi.fi. Ilmoita sähköpostissa täydellinen toimitusosoite ja yksilöi tilattavat tuotteet mahdollisimman tarkasti (esim. kpl-määrä, koko ja väri). Tilaukset toimitetaan Economy-luokan postissa, ellet erikseen ole pyytänyt Priority-luokan postitusta. Toimitusaika ulkomaille on 2 viikkoa + postin yleinen toimitusaika kohdemaahan. Verkkokaupassa ilmoitettuihin hintoihin lisätään todelliset toimituskulut. Lähetämme toimituksesta sinulle laskun.

Tuotteiden maksaminen

Miten maksan tilaamani tuotteet?

Voit maksaa Suomen Punaisen Ristin verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkopankki: Nordea, Osuuspankki, Sampo, SP/Pop, Handelsbanken, S-pankki ja Ålandsbanken
  • Luottokortti: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard
  • Posti-/ bussiennakko (4 € lisämaksu)
  • Lasku: vain yritykset, yhteisöt ja muut organisaatiot mukaan lukien Punaisen Ristin osastot ja piiritoimistot sekä ensiapukouluttajat voivat valita maksutavaksi laskun (maksuaika 14 pv netto). Laskun valitseminen maksutavaksi edellyttää verkkokauppaan rekisteröitymistä.

Veloitamme 4 euroa posti- ja bussiennakoista. Muista maksutavoista ei aiheudu lisäkustannuksia tilaajalle. Maksutavasta aiheutuvat lisämaksut näet siirtyessäsi verkkokaupan kassalle, jolloin voit vielä palata ostoskoriisi muuttamaan mm. maksutapaa. Tilauksen vahvistuksen jälkeen tilauksen tietoja ei voi enää muuttaa.

Tuotteet

Haluaisin tilata tuotteita omalla painatuksella, onko se mahdollista?

Useimpiin ensiapulaukkuihin ja esimerkiksi turvavasaraan voi tilata oman painatuksen. Halutessasi lisätietoja tuotteiden tilaamisesta omalla painatuksella, ota yhteyttä myyntiin myynti(at)punainenristi.fi tai soita 020 701 2211.

En ole varma, mikä ensiapulaukku sopii tarpeisiini parhaiten. Mistä saan lisätietoa?

Ensiapulaukkujen sisältö on kuvattu jokaisen tuotteen kohdalla. Jos et ole varma, mikä tuote sopii sinun tarpeisiisi parhaiten, ota yhteyttä myynti(at)punainenristi.fi tai soita 020 701 2211.

Onko tuotteilla takuuta?

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Paketin mukana saamasi lähete toimii takuutodistuksena.

Sisältääkö Punaisen Ristin kaupan tuotteet arvonlisäveroa?

Tuotteet sisältävät arvonlisäveroa 0, 10 tai 24 % tuotteesta riippuen.

Mikä on Merkkiteko?

Voit tehdä Merkkiteon ja lahjoittaa katastrofirahastoon tai kotimaan työhön. Lahjoituksen maksamisen jälkeen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen lahjoitustodistuksen. Halutessasi toimitamme todistuksen sinulle tai lahjan saajalle myös postitse. Saat postitse lähetettävän todistuksen viikon sisällä lahjoituksestasi.

Mitä ovat Merkkiteot?

Merkkiteot ovat lahjoituksia. Voit valita lahjoituskohteeksi joko katastrofirahaston tai kotimaan työn. Katastrofirahastosta annetaan apua niin luonnononnettomuuksien kuin sotienkin uhreille ympäri maailman. Kaupasta löydät niitä avustustarvikkeita, joita Punainen Risti toimittaa avun tarvitsijoille jatkuvasti. Lahjoittamalla kotimaan työhön mahdollistat Suomen Punaisen Ristin laajan vapaaehtoistyön. Voit lahjoituksellasi tukea ystävätoimintaa, Nuorten turvataloja, ensiaputoimintaa ja terveyspisteiden toimintaa. Lue lisää kotimaan työstämme ja katastrofirahastosta.

Keräyslupa: Poliisihallituksen lupa POL-2015-8798/30.11.2015. Keräysaika 1.1.2016-31.12.2020 koko maassa lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Ålands landskapsregering, lupa nro ÅLR 2015/11944/22.12.2015. Humanitaariseen toimintaan.

Tuotteiden palautusoikeus

Haluan palauttaa tilaamani tuotteet, miten toimin?

Käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän rajoittamaton palautusoikeus. Tuote on palautettava tuotepakkauksessa, jossa on kaikki tuotteeseen kuuluvat osat mukana. Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen, toimita se osoitteeseen:

SPR/Logistiikkakeskus
myynti/asiakaspalautus
Kalkun kehätie 4
33330 Tampere

Matkahuollon asiakaspalautustunnuksemme on 9512906 ja Postin 601159. Ilmoita maksun palauttamista varten pankkitilisi numero.
Palautuksen käsittelyn nopeuttamiseksi toivomme, että lähetät meille tiedon etukäteen palautuksesta sähköpostitse myynti(at)punainenristi.fi. Mikäli ilmoitat meille tuotepalautuksen syyn, voimme jatkossa palvella sinua paremmin.

Rekisteröityminen

Maksaako rekisteröityminen?

Ei. Rekisteröityminen on maksutonta. Jokainen voi rekisteröityä kuluttajana Punaisen Ristin kauppaan.

Mikäli valitsemasi asiakastyypin edellytykset eivät täyty, et valitettavasti saa pääsyä kyseiseen näkymään. Esimerkiksi Suomen Punaisen Ristin jäsenille tarkoitettu näkymä edellyttää jäsenyyttä. Piirien ja osastojen tunnukset on tehty keskustoimistolla ja toimitettu yhteyshenkilöille. Huomaathan valita sinua parhaiten kuvaavan asiakastyypin, niin saat sinulle kuuluvat edut käyttöösi.

Rekisteröidyin, mutta en saanut toivomaani näkymää esille. Mistä tämä johtuu?

Rekisteröityminen hyväksytään tietojen tarkistamisen jälkeen. Mikäli edellytykset tietyn näkymän saamiseen eivät täyty, saat pääsyn yleiseen rekisteröityneiden asiakkaiden näkymään.

Miksi rekisteröityminen kannattaa?

Rekisteröitymällä Suomen Punaisen Ristin verkkokaupan asiakkaaksi saat sinulle kuuluvat edut käyttöösi. Tässä muutamia rekisteröitymisen etuja:

  • Jäsenet saavat rekisteröitymällä erikoisetuja ja -tuotteita Punaisen Ristin kaupasta. Ilmoitathan jäsennumerosi / syntymäaikasi rekisteröitymisen yhteydessä. Haluaisitko saada jäsenedut käyttöösi, mutta et ole vielä jäsen? Liity nyt!

  • Yritys ja muu organisaatio saa rekisteröitymisen jälkeen valita maksutavaksi laskun, ja he löytävät organisaatioille suunnatut tuotteet helpommin.

  • Rekisteröityneet kuluttajat saavat mukavia kampanjaetuja.

Rekisteröityneenä asiakkaana voit myös mm. muokata omia tietojasi (tilauslomakkeesi on esitäytetty), tarkastella aiempia tilauksiasi ja uusia kätevästi vanhoja tilauksiasi. Mikäli annat luvan markkinointiin, kerromme sinulle heti ensimmäisten joukossa uutuuksista ja ajankohtaisista asioista.

Kuinka nopeasti pääsen kirjautumaan rekisteröityneenä käyttäjänä?

Rekisteröitymisen käsittely vie 1-5 työpäivää asiakastyypistäsi riippuen. Saat ilmoituksen rekisteröitymisen onnistumisesta antamaasi sähköpostiosoitteeseen, jonka jälkeen saat edut käyttöösi. Tämän jälkeen voit muokata omia tietojasi, tarkastella aiempia tilauksiasi ja uusia kätevästi vanhoja tilauksiasi. Mikäli annat luvan markkinointiin, kerromme sinulle heti ensimmäisten joukossa uutuuksista ja ajankohtaisista asioista.